dinsdag 4 december 2012

Recept Giorgio Locatelli: calamari fritti (gebakken pijlinktvis) | italiëplein

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Toen ik eens in de keuken stond van het restaurant van mijn vriend Vittorio in Porto Palo, zei hij: ‘Maak eens wat calamari fritti voor me.’ Dus ik sneed de inktvis plichtsgetrouw in ringen, bestoof ze met bloem en liet ze in de frituurpan glijden; legde een stuk keukenpapier in een vergiet, en toen de calamariringen goudbruin waren, schepte ik ze uit de olie op het keukenpapier om ze uit te laten lekken, wat ik altijd doe als we bij de Locanda iets frituren. Vittorio keek naar me alsof ik van een andere planeet was gekomen:

See on italieplein.nl




via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/37180153409