maandag 23 september 2013

Telegraaf: "Italiaanse V250 Fyra geen wrak maar prima trein" - Treinenweb

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Volgens de Telegraaf, die de hand heeft gelegd op het volledige rapport van onderzoekbureau Mott MacDonald, is de V250 Fyra lang geen wrak, zoals de NS wel beweert. Dat blijkt uit het onafhankelijk onderzoek van Mott MacDonald, zo meldt de De Telegraaf zaterdag. Het Britse onderzoeksbureau onderzocht de trein op verzoek van de Nederlandse Spoorwegen. NS en NMBS hebben het rapport tot nu toe als belangrijke reden aangehaald om uit de Fyra te stappen.




De Telegraaf is in het bezit van de directiesamenvatting van het rapport. Daarin staat dat de Fyra voldoet aan de afgesproken specificaties. Ook wordt er in vermeld dat het ontwerp van de trein door NS is geaccepteerd. Hoewel er wel enkele problemen met de trein zijn, is er maar maximaal zeventien maanden nodig om de gehele Fyra-vloot tot een kwalitatief product af te bouwen.




Veel afwerkfouten


Mott onderkent wel een groot probleem met de accu’s, die schroeiplekken veroorzaken. Volgens de Britten moeten de accu’s worden vernieuwd. Ook zien de Britse onderzoekers veel afwerkfouten, zo weet De Telegraaf. Maar alle problemen zijn oplosbaar, schrijft Mott MacDonald.




Negatief beeld


Dat de mankementen oplosbaar zijn, was al bekend. Toen NMBS en NS uit de Fyra stapte, gaven de bedrijven aan dat herstel van alle defecten 17 tot 22 maanden zou duren. “Volledige commerciële inzet van treinen zou, gefaseerd, in het meest gunstige scenario niet voor 2018 te verwachten zijn “gaf NS toen aan.




Het beeld dat Mott Mac Donalds schetst - uitgaande van wat de Telegraaf schrijft - lijkt echter heel anders dan NS en NMBS willen doen laten geloven. Nu de bedrijven uit de Fyra zijn gestapt, hebben de spoorbedrijven er belang bij om de problemen te onderstrepen.




Risico’s


"Volgens ons gaat het er niet om of de treinen te herstellen zijn, maar tegen welke kosten en risico’s. Die zijn gewoon te groot" concludeert de Telegraaf. In de krant komt ook de topman van AnsaldoBreda uitgebreid aan het woord, Maurizio Manfellotto.




De directeur vertelt dat AnsaldoBreda op 30 augustus in Nederland werd uitgenodigd om te praten over oplossingen rond de Fyra. “We waren blij, want tot dan toe weigerde de NS dat. Eerst moesten we een geheimhoudingsverklaring tekenen, daarna kregen we een brief onder onze neus geduwd waarin stond dat de NS het contract verbrak. We waren verbijsterd. Doen Nederlanders altijd zo bot?” aldus Manfellotto.




Geheim rapport


AnsaldoBreda probeert al geruime tijd via rechtzaken het onderzoeksrapport van Mott MacDonald in handen te krijgen. Tot nu toe zonder resultaat. NS wil het rapport niet vrijgevenn maar in oktober zal de rechter in een hoger beroep opnieuw uitspraak doen over de eis van AnsaldoBreda.




Losgeraakte bodemplaat


Ook reageert Manfellotto op het incident met de verloren bodemplaat. “De afdekplaat viel ervan af omdat de machinist veel te hard reed. Aan de hand van de zwarte doos van de trein hebben we een reconstructie gemaakt en die laat zien dat het beveiligingssysteem tot drie keer toe ingreep, omdat de trein slipte. De machinist negeerde dit elke keer opnieuw. NS hield zich bovendien niet aan Europese regels die zeggen dat je niet met 250 kilometer per uur moet rijden als er veel sneeuw op de baan ligt. Ook de Thalys reed die dag een stuk langzamer.” Eén week voor de winterproblemen, op 11 januari, beloofde NS nog alle Fyra V250 treinen te zullen afnemen, ondanks dat het contract eind augustus ontbonden is.




See on treinenweb.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62086681133

Italiaanse Maffiabaas Nieuwegein at patatje in snackbar van John

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Kopstuk Francesco Nirta (39) van de Italiaanse maffiaorganisatie ‘Ndrangheta slaagde erin maandenlang anoniem in Nieuwegeins nieuwbouwwijk Galecop te wonen. Uit het zicht van de politie. Toen hij vrijdagmiddag werd opgepakt zat de crimineel niets vermoedend een patatje te eten in de snackbar van John Rensen.


Wat doet een maffiakiller, lid van de gevreesde Nirta-familie, op een vrijdagmiddag in Nieuwegein? Gewoon, een patatje eten. Nirta, een van de meest gezochte criminelen van Italië, waande zich volkomen veilig toen een arrestatieteam hem en vier anderen in de boeien sloeg.


Callista du Breuil (31), medewerkster van Cafetaria Galecop, zag agenten met getrokken wapens binnenstormen. Eigenaar John Rensen (56) zat op dat moment even op het toilet. Twee van de verdachten waren vlak daarvoor naar buiten gegaan. Zij werden even verderop aangehouden. De twee mannen binnen zaten aan een tafeltje bij het raam.




See on ad.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62055494313

Pane di Altamura - italienu.nl

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Het brood van Altamura is bekend over de hele wereld. Zodra je Altamura binnen komt staat er op het bord aangegeven “Citta di pane di Altamura”.


Bij “Panificio di Gesu” aan de Via Pimentel 17 in Altamura wordt volgens de oude traditie brood gemaakt. Nadat we brood gekocht hadden ben ik naast de ingang gaan vragen of ik naar binnen mocht om wat foto´s te maken. Dat mocht en ik ging naar binnen.




See on italienu.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62054494383

Air France-KLM verhoogt mogelijk belang in Alitalia

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Het bestuur van Air France-KLM vergadert maandag over handhaving of uitbreiding van zijn 25% belang in Alitalia, schrijft de Italiaanse krant Corriere della Sera, zonder zijn bron prijs te geven.


Een optie zou volgens de krant kunnen zijn dat Air France-KLM als grootste aandeelhouder EUR50 miljoen nieuw kapitaal investeert, als onderdeel van een EUR200 miljoen kapitaalinjectie in Alitalia, om daarmee zijn 25% belang op peil te houden. Een andere optie is een investering van rond EUR100 miljoen, om het belang naar bijna 50% te brengen, zonder de schulden van Alitalia te moeten overnemen, zo meldt de krant.




See on rtlnieuws.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62053312184

Voorproefje! Ciao tutti Special #2 - Alles over de Italiaanse keuken | Italiaans eten | Ciao tutti - ontdekkingsblog door Italië

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Een klein voorproefje van al het lekkers dat we hebben verzameld voor de tweede editie van onze Ciao tutti Specials, met als thema de Italiaanse keuken.




See on ciaotutti.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62041097943

Italian Apple Torta - Torta di Mele

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Italian Apple Torta


What You Need:


1 cup Butter4 Golden Delicious Apples2 ¼ cups Flour1 Tbsp. Baking Powder1/2 tsp. Cinnamon½ tsp. Salt4 Jumbo Eggs1 tsp. Vanilla Extract1 cup Sugar1 Tbsp. Amaretto Liquer½ tsp. Lemon Zest4 Tbsp butter, melted3 Tbsp. sugarGlaze:1 cup Heavy Whipping Cream,1 cup Powdered sugar1/2 cup Apple Cider1/4 tsp. Cinnamon


Directions




See on italianbellavita.com

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62040484677

World Yacht Trophy 2013 for 60m CRN mega yacht J’ADE

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



The prestigious Italian builder CRN, part of the Ferretti Group, specialising in the building and marketing of fully-customized displacement mega yachts, made of steel and aluminium, varying in size from 40 to 90 metres, is proud to announce that its 60-metre mega yacht J’Ade has been honoured with the “World Yacht Trophy 2013”. This is an initiative organised by the French editorial group Luxmedia Group to recognize the best yachts displayed by the most important shipyards from all over the world, in the “Over 50 meter – Most Innovative Trophy” category. The ceremony took place in Cannes last Saturday, during the 2013 Cannes International Boat Show. […]




See on charterworld.com

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/62038752108