Zwolle - Maandag 19 november vertrekken 26 tweedejaars studenten van de opleiding Commerciële Economie richting Italië. Niet om te genieten van het heerlijke Italiaanse leven, maar om praktijkopdrachten uit te voeren in het kader van de Internationale Marketing en Sales Week, onderdeel van het studieprogramma Marketing Across Cultures. De studenten onderzoeken hoe de Italiaanse markt te enthousiasmeren is voor typisch Nederlandse producten, zoals een meerdaags watersport arrangement. De overige 120 studenten die in Nederland achter blijven, ondersteunen de Italië-gangers door deskresearch en volgen Engelstalige colleges van internationale docenten uit onder andere Finland, Israël, Duitsland en Singapore.
Er zijn meerdere opdrachten verdeeld onder de studenten. De gemeenschappelijke deler van de opdrachten is om te kijken hoe er met Nederlandse producten/diensten voet aan de grond te krijgen is in Italië, in het bijzonder in Noord Italië. Eén van de opdrachten is afkomstig van de Friese watersportorganisatie Ottenhome. Zij willen graag weten hoe het Italiaanse publiek te enthousiasmeren is voor een meerdaags verblijf bij Ottenhome. Met de geplande uitbreidingen van het vliegveld Eelde wordt de bereikbaarheid van Friesland vergroot en zullen er vanuit Milaan meer en grotere vluchten richting Eelde komen. De uitgelezen kans om de Italiaanse markt te gaan bestieren. Hier is door Ottenhome al een eerste aanzet voor gedaan, middels de campagne Viva la Frisia. Maar de vraag hoe ze dit het best aan kunnen pakken, wordt verder uitgewerkt door Windesheim studenten.
See on weblogzwolle.nl
via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/35846188227