Met ingang van deze decembermaand begint Maserati officieel aan het honderdste jaar in zijn bestaan. Het Italiaanse automerk doet dit op een moment dat het goed gaat met het bedrijf. Met meer dan 23.000 orders wereldwijd is dit een topjaar. Maserati behoort tot de snelst groeiende merken in de VS en is inmiddels in bijna 70 landen in de wereld aanwezig, waaronder China, Maserati’s op een na grootste markt.
Op een nog jonge leeftijd van 100 jaar heeft Maserati slechts enkele dagen geleden tijdens de Los Angeles Auto Show een nieuwe ‘look’ voor het merk gepresenteerd. Deze is geïnspireerd op ‘The Opposite of Ordinary’ filosofie, een eerbetoon aan de eerste 100 jaar uit de geschiedenis van het merk en een richtlijn voor de volgende 100 jaar.
Maserati presenteert nu met gepaste trots het Centennial-logo. De wereldberoemde drietand was ooit geïnspireerd op Italiaanse beeldhouwwerken. Dus leek het gepast een nieuw beeldmerk te vormen om de eerste 100 jaar als gepassioneerd automerk kracht bij te zetten.
See on dutchcowboys.nl
via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/68959453393