woensdag 15 januari 2014

Dé koffietrends voor 2014 volgens Jeroen Veldkamp - Uitgestelde koffie uit Napels

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



In 2013 is veel gebeurd in de wereld van koffie, signaleert Jeroen Veldkamp. Hij nam zijn toehoorders op Innoveer mee langs de trends uit 2013 die volgens hem in 2014 een vlucht gaan nemen. Een van de belangrijkste trends is delen, meent Veldkamp. Een bedrijf als Stumptown begon als een van de eerste met de verkoop van filters en potjes en verkoopt nu zelfs complete brew kits, zodat gasten thuis bijna exact dezelfde koffie kunnen bereiden als bij Stumptown. Een ander voorbeeld is de ‘uitgestelde koffie’: betaal een extra kop koffie, die iemand met minder geld later gratis kan bestellen. Oorspronkelijk uit Napels, maar het idee vindt over de hele wereld navolging. Een laatste vorm van delen is niet het delen met gasten maar het delen van gasten. In plaats van loyalty cards waarbij terugkerende gasten beloond worden met stempels en korting, ontwikkelen groepen koffiebars soms disloyaltycards: een stempelkaart waarbij de beloning pas volgt als álle koffiebars bezocht zijn.’ Koude koffie ‘Cold brew is enorm in opkomst. De Stumptowns van deze wereld veropen ze zelfs gebotteld in vintage bierflesjes. Ook is koud melkschuim in opkomst, zo heeft Franke een machine die zowel heet als koud melkschuim kan geven. En koude koffiedrankjes uit Italië doen het goed. Na frappuccino is er nu shakerato (espresso geshaket met gecrusht ijs) en affogato (een bolletje vanilleijs in een kopje met een hete espresse erover).’

See on missethoreca.nl




via Tumblr http://bit.ly/1eIBMSx