dinsdag 27 mei 2014

"Italianen kijken vooral naar uiterlijk"

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



De Italiaanse consument koopt fruit vooral met de ogen: het uiterlijk is belangrijk. Claudio Gorini, sales manager bij AL.MA, probeert dit te veranderen.



"Italiaanse consumenten zijn gewend fruit te kopen op uiterlijk, maar voor exoten geldt niet altijd dat een goed voorkomen samen gaat met een goede kwaliteit," vertelt Claudio Gorini. AL.MA importeert exoten en fruit uit overzeese gebieden.



"Mango’s zijn een goed voorbeeld," vervolgt de manager, "Italianen prefereren de rode mango’s, zoals Tommy Atkins, maar die zijn vezelrijker dan de Kent, die lekker zijn, maar groen. Hetzelfde geldt voor avocado’s. De Hass variëteit wordt donker tijdens het rijpingsproces en het is één van de beste in de wereld. Toch kopen Italianen alleen de groene rassen als Pinkerton en Arad."




See on agf.nl

via Tumblr http://bit.ly/1pgzMHM