woensdag 25 februari 2015

Nederlanders Italië collecteren voor fontein

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



De Nederlandse gemeenschap in Italië zamelt geld in voor de restauratie van de gehavende Barcaccia-fontein, die door Feyenoordfans is vernield. Dat maakte de vereniging Salviamo La Barcaccia (Red de Lekkende Boot) woensdag bekend.Met deze actie willen de Nederlanders hun betrokkenheid tonen met het herstel van de fontein en met het behoud van het cultureel erfgoed in Rome. De vereniging heeft al contact opgenomen met de gemeente Rome. De vereniging wil door middel van sociale media fondsen werven in binnen- en buitenland, aldus woordvoerster Mariëlle van der Marel.Als Nederlandse heeft ze in Rome zelf geen last gehad van vervelende reacties van Italianen. „Ik heb het persoonlijk niet meegemaakt. Ik kreeg zelfs van iemand een kopje koffie aangeboden, omdat ik mij begaan toonde. Maar in de sociale media heb ik gelezen dat anderen wel vervelende reacties kregen.”

See on m.telegraaf.nl




via Tumblr http://bit.ly/1DWOzPo