vrijdag 20 februari 2015

San Patrignano- De Smaak van Italië

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Op vrijdag staan mensen in de rij om de lekkerste arrosticini (stokjes met schapenvlees) van Genk en omstreken te mogen proeven. Op dinsdag moet u echt gereserveerd hebben om de lekkerste pasta’s voorgeschoteld te krijgen. Café Piceno in Genk, het is zo ongeveer het best bewaarde geheim van de Belgisch Limburgse mijnstreek. En wat voor een geheim. Die pasta’s zijn verslavend lekker en als u iemand kunt vinden die op een vrijdagavond meer dan 1500 ‘stokskes’ arrosticini omzet, neem ik mijn petje voor u af. Voor mij is Piceno meer geworden dan een authentiek Italiaans café, het is voor mij het symbool geworden van de kracht van een famiglia. Iedereen die in Piceno werkt, doet dit voor Francesco. Francesco zit in San Patrignano bij Rimini, de grootste gemeenschap van herstellende verslaafden ter wereld. En met zijn zus Mara heb ik een indringend, boeiend, maar bovenal warm gesprek gehad.

See on desmaakvanitalie.nl




via Tumblr http://bit.ly/1CQUJuR