woensdag 30 januari 2013

Een rijtjeshuis in Toscane. De Gouden (Dorps)Gids - De Smaak van Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Ik heb een elektricien nodig. Er is iets vreemds met stoppen en weigerende stopcontacten in huis, dat niet vanzelf over gaat als je ze even in hun sop gaar laat koken. Pas als ik het nummer van mijn ex-buurvrouw heb gedraaid, besef ik hoe Italiaans ik ben geworden. Want de buurvrouw heeft een man. En die man kent half Loro Ciuffenna bij naam, reputatie en nageslacht. Dus vraag ik hem, en niet de Gouden Gids, om de naam van een betrouwbaar stopcontactenmannetje. Dat is de gouden dorpsregel: het doet er niet toe wat je kunt, maar wie je kent. Belangrijker dan de Gids, die dan ook nog altijd in het cellofaantje prijkt waarmee hij werd bezorgd. En in dit soort gevallen ook nèt even wat effectiever dan Facebookvrienden…




See on desmaakvanitalie.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/41856826157