dinsdag 8 januari 2013

Hoe Napels de inspiratie voor mijn Italië-thriller vormde » ITALIAANSE SFEER, la bellezza dell'Italia

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Een gastblog van Edward Hendriks, die met de literaire thriller Bloedgeld debuteerde in 2012.


Sinds ik in 2000 voor het eerst in Rome (en ook in Italië) was, ben ik fan van Italië. Sindsdien zijn we vrijwel elk jaar minstens één keer in Italië op vakantie geweest. Eerst met z’n tweeën (mijn vriendin en ik en later ook met kind(eren) erbij). Maar zoals elke Italofiel zal kunnen beamen: als je eenmaal met het Italië-virus bent besmet, wil je meer dan dat. Een Italiaanse auto, Italiaanse producten van de supermarkt, een huis in Italië… Zo droomde ik ervan om een tijdje in Italië te verblijven en er de taal te leren.


Natuurlijk is dat nog niet zo gemakkelijk te plannen met een gezin, een baan en alle beslommeringen die daarbij horen. Begin 2009 diende de kans zich echter aan. Ik zou stoppen met mijn baan van dat moment en een nieuwe uitdaging beginnen. Ik had nog veel vakantiedagen over, die ik het beste maar kon spenderen, zodat ik een periode vrijaf tussen twee banen creëerde. En ik dacht: nu of nooit.





Good Things From Italy’s insight:


Cadeautas van Italian Coffee Handbags inclusief de Literaire Thriller Bloedgeld van Edward Hendriks


http://www.italianentertainment.blogspot.nl/#uds-search-results






See on italiaansesfeer.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/40018026610