maandag 25 februari 2013

Fabriano’s 150 Italianen | Nieuws uit Italië | Ciao tutti - ontdekkingsblog door Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Papierwinkel Fabriano te Rome maakte vanwege 150 jaar Italiaanse eenheid een reeks notitieboeken met 150 belangrijke Italianen in kunst, muziek en wetenschap.


Naast de boekwinkels die ik eergisteren noemde, kan ik in Rome nooit wachten tot ik me te buiten mag gaan aan de mooie schriftjes, kaarten, notitieboekjes en andere papierwaren. De mooiste papierwarenwinkel is genoemd naar het stadje in De Marken waar ik gisteren over schreef, Fabriano.


Een bezoek aan Fabriano brengt gegarandeerd de schrijver in iedereen naar boven. In de winkel aan de Via del Babuino in Rome weet je gewoon niet waar je moet kijken – en al helemaal niet wat je moet kopen. Een deel van de winkel is gereserveerd voor notitieboekjes in alle soorten en maten; groot en klein, zwart en felgekleurd, met en zonder extra opbergvakjes en sluitingen, met en zonder opschrift…




See on ciaotutti.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/43970195349