zaterdag 2 maart 2013

Guardiamo il bicchiere mezzo pieno!! - De Smaak van Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



eze dagen staat Italië volledig op zijn kop. De paus heeft er na 8 jaar geen zin meer in. Hij voelt zich te zwak om nog langer hoofd van de Katholieke Kerk te zijn. Dan moet je je toch wel heel belabberd voelen, nietwaar? Het feit dat laatste keer dat een paus zelf ontslag nam in 1415 was, geeft al aan hoe bijzonder het is. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet eens op de hoogte was dat een paus überhaupt ontslag kon nemen! Al vind ik het op zijn zachts gezegd heel vreemd, ik voel me gek genoeg ook wel bevoorrecht dit mee te mogen maken. Zeg nou zelf, wij maken iets mee wat mensen in ruim 500 jaar niet hebben meegemaakt! Ik zei het al; heel bijzonder.




See on desmaakvanitalie.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/44368694920