dinsdag 23 april 2013

Macht supermarkten groeit in Italië

See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws



Steeds meer Italianen verkiezen de supermarkt boven buurtwinkels en kleine middenstanders. Het afgelopen decennium is een duidelijke verschuiving zichtbaar. Het aandeel van supermarkten steeg van 26 naar 35%, terwijl dat van kleinere retailers daalde van 36 naar 23%. Volgens gegevens van GFK Italia komt dit onder meer door de economische crisis, die grote discounters in de kaart speelt.




Het groeiende belang van de supermarkten blijkt uit de verkochte volumes van groenten en fruit. 57% van het groenten en fruit wordt gekocht bij hypermarkten, supermarkten, discounters en kleinere supermarkten. Dat percentage stijgt al sinds 2003, ondanks dat veel grote retails aangeven dat de winstmarges op groenten en fruit dalen. Ook als de waarde van de verkochte goederen bekeken wordt, is zichtbaar dat de moderne kanalen steeds belangrijker worden. In onderstaande tabel worden de aankopen in de detailhandel in groenten en fruit gerangschikt volgens de waarde (in 1.000 euro).




See on agf.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/48715439704