donderdag 16 mei 2013

Een Italiaans onthaal | Recepten | Ciao tutti - ontdekkingsblog door Italië

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Dankzij het recept van Oil & Vinegar voor tagliolini met artisjok, paprika, salami, olijven en rucola werd ik in Amsterdam op zijn Italiaans onthaald.


Ook – of vooral – als ik niet in Italië ben, omring ik me graag met zoveel mogelijk Italiaanse ingrediënten. Een lekkere cappuccino om de dag mee te beginnen, Italiaanse muziek onder de douche, de koppen van de Italiaanse kranten online en zelfs fietsen als een toerist (dat wil zeggen: ik stop meestal netjes voor rood, hetgeen de meeste Amsterdammers niet alleen verbaast maar vooral ergert).


Dat gaat de hele dag zo door, van een lekkere salade bij de lunch tot een simpele pasta of een romige risotto met een sterke espresso na. Ook qua werk valt er genoeg Italiaans te ondernemen, te praten en te delen. Kortom, ook in Amsterdam adem ik Italië.




See on ciaotutti.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/50558440698