dinsdag 21 mei 2013

Il ragù di famiglia (Gennaro's favoriete Italiaanse familierecepten)

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Dit is ongetwijfeld mijn lievelingsgerecht, want het doet me aan de zondagsmaaltijden uit mijn jeugd denken. Dit vleesgerecht werd traditioneel in aardewerk pannen wel 12 uur lang gegaard. Daar kijk je misschien van op, maar ik kan je verzekeren dat het ongelooflijk lekker was. Mijn tante Maria was onze ragùkoningin, en zij maakte het elke week. De zorgvuldige voorbereidingen begonnen al een dag van tevoren en het vlees stond dan tot laat op de avond te pruttelen. Op zondagochtend ging dat door, totdat de hele familie in het huis van mijn opa verzameld was. De tomatensaus roerden we door de zelfgemaakte ricci-pasta en het vlees werd opgediend als tweede gang. In veel Zuid-Italiaanse families is dit zondagsgerecht nog steeds populair, en ik maak het graag als de hele familie komt eten. Maar de stooftijd is natuurlijk veel korter geworden. Mijn zus Adriana gaf me kort geleden de tip om kleingesneden parmezaan bij de saus te doen; dat geeft nog meer smaak.




See on tannetje.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/50978002784