dinsdag 29 april 2014

De fouten van toeristen- De Smaak van Italië

See on Scoop.it - La Cucina Italiana - De Italiaanse Keuken - The Italian Kitchen



Over het algemeen zullen de meesten van jullie de vakantie nu wel geregeld hebben. De ene regelt alles tot in de detail, een ander weet alleen dat Italië ‘in het zuiden’ ligt en gaat er op de bonnefooi heen. Persoonlijk ben ik wel van het vooraf regelen. Maar ik laat ook nog genoeg over om verrast te worden door iets en daar dan de tijd voor te nemen. Een van die dingen waar ik me graag in verdiep, zijn de gebruiken en rituelen van de Italianen. Er is nu eenmaal een aantal zaken die in Italia nét even iets anders verloopt dan bij ons. Om te voorkomen dat mensen u wat meewarig aankijken of in shock uw eetgewoonten aanschouwen, stel ik voor dat ik een aantal gebruiken met u deel. D’accordo?

See on desmaakvanitalie.nl




via Tumblr http://bit.ly/1iwlwlj