McDonald’s heeft 350 miljoen euro uitgetrokken voor een campagne om jonge medewerkers aan te trekken. De Italiaanse regering is blij dat de fastfoodketen werkgelegenheid creërt.
Fastfoodketen McDonald’s speelt in de campagne in op de grote werkloosheid in het land. De keten wil 120 nieuwe vestigingen openen; dat levert 3000 banen op.
In de campagne belooft McDonald’s potentiele medewerkers vaste banen. Ook krijgen ze hun loon op tijd betaalt, beweert de keten. “Dat is geen overbodige luxe in Italië”, zegt correspondent Maarten Veeger. Het werkloosheidspercentage onder jongeren is er 37 procent. De Italiaanse minister van Sociale Zaken heeft gezegd dat ‘het ontzettend fijn is dat buitenlandse bedrijven nog geloven in Italië’.
Publiciteitsstunt
Italiaanse vakbonden zijn volgens Veeger niet blij met de campagne van McDonald’s. “Zij noemen het een publiciteitsstunt, en zeggen dat McDonald’s nauwelijks vaste contracten aanbiedt en niet goed betaalt”.
See on bnr.nl
via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/40120150812