donderdag 25 oktober 2012

Rij Ferrari 275 GTB in stijl, met hoge hakken - Autoblog.nl

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Acrobatiek, koorddansen en een klassieker rijden met hoge hakken. Ik snap het niet, kan het niet, maar dat maakt mijn bewondering alleen maar groter.


Ervaring met het rijden in een klassieke Ferrari heb ik helaas niet. Zoals bij zoveel oudere, meer ‘analoge‘ auto’s kan ik mij echter voorstellen dat niet alles even soepel werkt. Remmen hebben meer aanmoediging nodig dan bij menig moderne auto het geval is, en ook een koppeling kan erg stroef werken. De bediening moet met gevoel en reageert niet altijd exact hetzelfde. Deze auto’s soepel bedienen met hoge hakken? Een haast olympische prestatie.


Sowieso is deze Ferrari 275 GTB een prachtig exemplaar om te zien. Een deelneemster aan The Zoute Rally. Gebruikt waar een Ferrari voor bedoeld is, voorzien van een dikke laag stof. Het hang- en sluitwerk gaat niet meer helemaal soepel maar geen 275-rijder die daar echt mee zal zitten. De 3,3 liter V12 start soepel, tank zit vol en klassieker komt soepel van zijn plaats.




See on autoblog.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/34286161593