See on Scoop.it - La Gazzetta Di Lella - News From Italy - Italiaans Nieuws
Niet alleen de renovatie van het Colosseum of de Piramide van Cestius wordt betaald door geld van derden. Ook het Vaticaan neemt in de zoektocht naar financiële middelen zijn toevlucht tot een sponsoractie. De paus en zijn gevolg laten geen schoenenmerk of een Japanse investeerder opdraaien voor de kosten, maar degenen die Vaticaanse postzegels kopen.
Met de aankoop van het bijzondere nieuwe postzegelvel, met daarop twee postzegels met het wapen van paus Bendictus XVI, de huidige paus, en dat van Alexander VII, een van zijn beruchte voorgangers, krijgen postzegelverzamelaars niet alleen een waardevol verzamelstuk in handen, maar zorgen ze er ook voor dat de zuilen van Bernini, die het Sint-Pietersplein als het ware omarmen, in volle glorie gerestaureerd kunnen worden.
Om het extra aantrekkelijk te maken, krijg je bij de aankoop een certificaat waarop vermeld staat dat je een bijdrage hebt geleverd aan de restauratie van het Sint-Pietersplein. Een slimme marketingtruc van het Vaticaan, want dit is natuurlijk een veel origineler souvenir dan een stenen Colosseumpje of een priesterkalender.
See on rome-nu.nl
via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/37908811902