vrijdag 14 december 2012

Glamping in Italië - Ecomama

See on Scoop.it - Vacanza In Italia - Vakantie In Italie - Holiday In Italy



Luxe kamperen in een tent met alle voorzieningen. Ik heb de zomerkriebels!



Prachtig! Al die sneeuw. Maar ik geloof dat ik toch meer een zomermens ben. Zodra de sneeuw valt begin ik te dromen over de zomervakantie. Vorig jaar gingen we op vakantie naar Denemarken en Zweden. Dat was een supervakantie. Maar ik heb zin in verse pasta en wijn dus ga ik me oriënteren op een vakantie in Italië.



Een beetje luxe met de kinderen

Eerst 1200 kilometer naar het Gardameer rijden en dan nog in de hitte een tent op zetten met twee vermoeide kids? Ik dacht het niet. Glamping – luxe kamperen – spreekt me daarom wel aan. Dan staat er een grote luxetent voor je klaar. In deze luxe tent op Camping Bella Italia (van zo’n naam krijg ik nog meer vakantiekriebels) zit zelfs een keuken in en er zijn meerdere slaapkamers, ideaal! Dat scheelt ook erg veel bagage. Eigenlijk lijkt het net een huisje. Dus of ik nog mag zeggen dat we gaan kamperen…



Vakantie aan het Gardameer

Vroeger (het pre-kindertijdperk) gingen we vooral op culturele vakanties. Sinds de kinderen er zijn waarderen we een goede temperatuur en water nog meer. Bovendien verwacht ik vanaf het Gardameer leuke uitstapjes te kunnen maken naar mooie plaatsen zoals Milaan en Verona. In de buurt liggen ook pittoreske stadjes zoals Sirmione en Peschiera.



En jij? Waar moet jouw vakantie met de kinderen aan voldoen?



Mocht je ook zin krijgen in een vakantie in Italië, bekijk dan eens de verschillende campings in Italië. Je krijgt er gegarandeerd zomerkriebels van.



See on ecomama.nl




via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/37930529635