woensdag 20 februari 2013

Jaloerse Italianen - De Smaak van Italië

See on Scoop.it - Good Things From Italy - Le Cose Buone d’Italia



Ik ga binnenkort de ouders van mijn vriend ontmoeten. Een officiële zondagslunch gaat dit evenement vergezellen en ik vind het eerlijk gezegd wel spannend. In Nederland is het meer van: ‘mam, er eet nog iemand mee’, er wordt een extra bord op tafel gezet en dat is zo’n beetje de impact van zo’n happening. Natuurlijk is dit per gezin verschillend en naarmate je ouder wordt, en dus de huwbare leeftijd betreedt, hangt er iets meer aan vast. Maar heel levensingrijpend is het niet over het algemeen. In Italië is de familie nog altijd de bouwsteen van de samenleving en dus is een toevoeging hieraan redelijk veelbetekenend. Nu weet ik dat dit bij de familie van mijn vriend allemaal wel mee valt, maar toch heeft het een andere lading dan in ons koude kikkerlandje. We zullen wel zien, het verloopt vast prima en als er hierna een volgende column van mijn hand verschijnt wil dat zeggen dat ik het heb overleefd.




See on desmaakvanitalie.nl

via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/43587935180