Geile grappen en seksuele toespelingen doen het goed in de Italiaanse verkiezingscampagne. ‘Berlusconi vroeg een vrouw meermaals hoe vaak ze kwam. In een beschaafd land zou het publiek gedegouteerd opstappen. In Italië lag iedereen dubbel van het lachen.’
Silvio Berlusconi (76) brengt een campagnebezoek aan een bedrijf dat groene energie produceert. Een werkneemster van het bedrijf – een jaar of 35, dus toch acht jaar ouder dan zijn huidige verloofde – staat hem te woord, gebruikt het werkwoord ‘komen’ in haar uitleg, en Berlusconi komt al op dreef. ‘Ah? U komt? Mag ik vragen of u slechts één keer komt? Of vaker? En hoeveel tijd is daar doorgaans tussen? En draait u zich eens even om?’ Waarop de oud-premier haar achterwerk inspecteert.
Gedegouteerd
‘In een beschaafd land zou het publiek gedegouteerd rechtstaan en de zaal verlaten. De vrouwen, maar ook de mannen. Alleen in Italië ligt het publiek dan dubbel van het lachen’, zegt Lorella Zanardo, een bekende Italiaanse blogger en activiste. Vier jaar geleden draaide Zanardo de succesvolle documentaire ‘Il Corpo delle Donne’ (het vrouwelijke lichaam), waarin ze de zeer vrouwonvriendelijke televisie in Italië aan de kaak stelde. Nu trekt ze rond in middelbare scholen, om met lezingen de jonge generatie ervan bewust te maken dat ‘tv die blote tieten toont in primetime, en showgirls laat opdraven die doofstom en breed glimlachend naast bejaarde, mannelijke presentators dartelen, níet normaal is’.
See on standaard.be
via Tumblr http://italianentertainment.tumblr.com/post/43718150777